Կենսաբանություն

Մերկասերմերը

Սերմնավոր բույսերի շարքին են դասվում մերկասերմերը և ծածկասերմերը: Մերկասերմերը բացառապես ցամաքային, մշտադալար, հազվադեպ տերևաթափ ծառեր են, թփեր կամ լիանաներ: Ունեն արմատներ, բուն, ցողուններ, և տերևներ, բազմանում և տարածվում են սերմերի միջոցով: Ի տարբերություն սպորների` սերմերն ունեն սննդանյութերի պաշար, իսկ ապագա բույսի սաղմը, որը գտնվում է սերմի ներսում, լավ պաշտպանված է արտաքին անբարենպաստ պայմաններից: Մերկասերմ բույսերի սերմերը բաց նստած են իգական կոների թեփուկների… Читать далее Մերկասերմերը

Հայոց լ․ 8

Գործնական քերականություն

Գործնական քերականություն1. Տեքստը համառոտի՛ր ։ Երկու ընկեր անապատով գնում էին:Ընկերներից մեկը ծարավից թուլացավ, ընկավ: Իսկ մյուսը, որի մոտ ջուր կար, ոչ օգնեց ընկերոջը, ոչ էլ ջուր տվեց: Թողեց, հեռացավ: Աղետյալը վերջին շնչո մ ընկած մնաց:Բարեբախտաբար եկավ, մի քարավան հասավ այդտեղ: Մարդիկ կիսամեռ տղային գտան, ջուր տվեցին ու նրան ուշքի բերեցին:Տղան, առույգացած, շարունակեց ճամփան:Գնա՜ց, գնա՜ց, հասավ ընկերոջը: Բան չասաց, լուռումունջ շարունակեց ճամփան:Երբ մի կածանով էին անցնում, ջուր չտվող ընկերը սայթաքեց, ընկավ: Ոտքը  կոտրվել էր:Ընկերը նրան շալակն առավ, մեծ դժվարությամբ տարավ հայրենի քաղաքը, հասցրեց տուն, կնոջ մոտ: Ու հրաժեշտ տվեց.-Է՜հ, մնաս բարով, եղբա՛յր: Քանի կանք, դու մարդկանց քո ջրից պատմիր, ես՝  իմ շալակից: 2. Տեքստը փոխադրի՛ր` ուղղակի խոսքեր ավելացնելով:-Անցաց տարի ես՝ Պալիսս հայտնաբերեցի նոր աստղակեպ։ Իրականում ես աստղագիտական հզոր գործիքներ ձեռք բերելու միջոցներ չունեի։ Ես հայտարարեցի, որ վաճառում եմ նոր երկնային մարմնին, բայց անուն տալու իրավունքը: Իսկույն հայտնվեց գնորդը: Դա բարոն Ալբերտ ֆոն Ռոտշիլդն էր:Միլիոնատիրջ  ցանկությամբ աստղակերպն անվանվեցի նրա կնոջ՝ Բետինայի անունով: 3.Ապրել բայն համապատասխան փոփոխության ենթարկի’ր եւ գրի’ր կետերի փոխարեն։Նրա ապրած երկար ու ձիգ տարիների մասին ընդամենը մի երկու նախադասություն կարելի է պատմել:Գետափին՝ զով ծառերի ստվերում ապրելով հիշում էր իր անապատը, խանձված ավազը: Կարտոֆիլի արտում ապրող բզեզն արագ  բազմանում է ու շարժվում առաջ՝  նոր տարածություններ գրավելու:Ուզում էր քաղաքից դուրս ու մենակ՝ ապրեր հեռու մի դաշտում:Եթե մի երկու ամիս էլ ապրենք այս  խոնավ ու անարև երկրում, բոլորովին կմոռանա՞ք մեր գյուղը:Մի քանի օր այստեղ ապրի ու կտեսնի, թե ի՞նչ դժվար է օրվա հոգսը հոգալը:Այստեղ ապրելու ուրիշ ելք չունեմ:Դու երկար ես ապրել այս աշխարհում ու շատ բան ես տեսել, ինձ մի խորհուրդ տո՛ւր: